Gå til innhold
Arkivverket

[#21242] Lars/Lorents/Lorns Marthin Olausen, f. i Botne 19.02.1863. Hvor ble han av?

Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Denne Lars (eller Lorents/Lorentz/Lorns) Mart(h)in Olausen er sønn av Olaus Larsen Lie (ca 1836-1864) og hans kone Inger Marie Sjulsdatter (1839-1880). Olaus er sønn av Lars Larsen Sperte (se tema nr. 18229).Lars Martin Olausen, som er min morfars halvbror, ble konfirmert i Botne 05.10.1879, så det er altså klart at han ikke døde som helt liten. Imidleretid har det ikke lykkes meg å gjenfinne ham senere, hverken som gift eller død i Botne eller som utflyttet derfra. Jeg har heller ikke klart å finne ham i FT 1900 eller i emigrantprotokollene. Han er liksom bare blitt borte i løse lufta, noe jeg finner det vanskelig å slå meg til ro med.Om hans navn, med de mange former/stavemåter, skulle få det til å ringe en klokke hos en eller annen av dere mange 'der ute', så vennligst si fra! Et aldri så 'fjernt' eller tilsynelatende 'håpløst' tip kan vise seg å være akkurat det som trengs her!MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.