Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21270] Savner noen navn til min undersøkelse!

Recommended Posts

Gjest Bobby Bergan

Hei,jeg lurte bare på om det er noen som har eller kan få tak i materiale om min oldemor Eline Tonstad og oldefar Sven O Tonstad på Tonstad i Sirdal kommune.Har prøvd og søke i div motorer også her på Digitalarkivet men det er som sunket i jorden.Takker så meget for den hjelpa jeg kan få.Jeg er fersk i dette som dere sikkert skjønner. Mvh Bobby Bergan

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ft 1900 mangler for Sirdal. Du finner døpte i Sirdal på Familysearsch VRI. Når var denne olde født,vet du ca år så skal vi se i boka.Sirdalsbøkene er på billigsalg for tiden. Og hvilket fylke er så Svene i ? Sig---

Gjest Knut Fjogstad

I Sirdal gard og ætt III, side 554-568 finner du alle dem du søker etter. Sannsynligvis har Rogaland Ættesogelag fremdeles disse bøkene, bla. bind III (ca.300.-), bestilles pr.mail.http://home.online.no/~histori/Kanskje vet Sigbjørn Sandsmark om den kan skaffes andre steder, f.eks. Sirdal kommune. Videre går en gren av slekten til et område i Lund hvor også bøkene bygdebøkene I-III kan bestilles samme sted. Her kjenner nok Sigjørn S. meget godt til slektene.Mvh Knut

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Knut.Det gjør ikke noe om der faller ut en bokstav i navnet ,verre er det når noen starter etternavnet med F i stedet for S ;-) Trolig er bøkene å få hos Rigmor som Knut nevner. Biblioteket på Tonstad solgte de nevnte bøkene,og jeg mener de var for 100 Kr per bind. Mvh Sig---

Gjest Bobby Bergan

Hei,jeg takker dere alle for svarene.Når det gjelder f.år på oldefar/mor så vet jeg ikke,men jeg tror det var rundt 1870+-.Jeg skal bestille bøkene så tusen takk for hjelpen til dere alle.Dere har vært til god hjelp.Denne siden var kjempe bra. Mvh Bobby Bergan

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.