Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21286] Anne Hansdatter, hvor ble det av henne?

Recommended Posts

Gjest Harald Rudiløkken

Anne Hansdatter f. 10.7.1844 i Vågå/Sel. Ved FT i 1865 var hun på Brandvold søndre i Lille-Elvedalen. Men hva skjedde videre med henne, døde hun her eller kanskje giftet hun seg, eller flyttet hun videre? Hennes forelder var Marit Larsdatter og Hans Fredriksen fra Vågå/Sel. Kan noen hjelpe?

Gjest Harald Rudiløkken

Hei Hans! Dessverre så er nok ikke dette 'min' Anne. Denne Anne som giftet seg 17.10.1870 i Folldal med Erik Anderson har foreldre som heter Hans Mortensen og Anne Iversdatter, de bodde på en plass som het Grindsletten eller Grindstuen, denne plassen lå under Åseng i Heidal. 'Min' Anne kom fra Grindstuen på Nord- Sel. Men takk likevel til deg Hans. Er det andre som har tips om hvor det ble av Anne? Av hennes søsken kom 2 brødre til Dovre, (Ole og Lars) og 2 andre brødre ( Fredrik og Hans) og 1 søster til Lom.(Rønnaug)

Gjest Hans Myhre

OK, som jeg skrev ,ekteskapet ville avgjøre. Da er vel ikke den i Lille Elvedalen i 1865 din. Men det det finnes en i Møre og Romsdal og 7 i Vågå i 1865. Det må jo være en av dem eller den på Møre? Går ut fra at du sjekket utflyttinger fra Vågå?

Gjest Harald  Rudiløkken

Hei Hans!Det er kanskje en misforståelse ute å går her. Jeg tror at 'min' Anne er med i FT 1865 for Lille-Elvedalen, og har tjeneste på Brandvold søndre. Det er en annen Anne Hansdatter som gifter seg med Erik Anderson i Folldal den 17.10-1870. Men hvor ble det av 'min' Anne?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.