Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21336] Korrektur av Digitalarkivet?

Recommended Posts

Gjest Kjell Gjære

Eksempel: Finn Guri Gjere, f. 1879 i Aalen, men på Ørland i 1900.Jeg har foreslått en mulig korreksjon. Det som forundrer meg er at dette faktisk nå synes i Digitalarkivet, men at en må velge 'korrektur' for å få se det. Det var overraskende at det dels ble synlig, men fortsatt gjemt. Korrekturen er heller ikke søkbar.Hva er begrunnelsen for denne måten å håndtere slike forslag til korreksjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/107055-21336-korrektur-av-digitalarkivet/
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grunnen til at det er slik er at korrekturen ligg i ein fil for seg sjølv og er i realiteten ikkje integrert i databasen. Om ein skulle visa om det fanst korrektur kvar gong nokon søkte i DA ville det faktisk kosta ressursar sjølv om svaret nesten alltid ville koma til nei.Me har tenkt på å finna ein smartare måte å gjera det på, men det har ikkje nådd om på prioritetslista. Kanskje eg må minna folk på det igjen; me har berre eit månadsverk utviklingskapasitetet pr. år.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.