Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21396] Ellingsen Florvåg/Flørvåg fra Askøy/Studshavn

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

Jeg håper på deres hjelp til å finne ytterligere opplysninger om far og datter;Johan Bertin Ellingsen Florvåg/Flørvåg født 1872 i Askøy eller Strudshavn. Han ble gift med Pauline dtr av Ola Pålson 1832/43-1919 g. 1866 m. Synnøv Jensd. 1836/37-1910 på Myren under Eid prestegard, i Eid Romsdalen.Johan og Pauline fikk barna Signe f. 1905 og Erling Lasse f. 1908 i Eid før de reiste fra stedet, muligens til Johans hjemtrakter - Askøy eller Strudshavn (hvor er dette stedet?).Johan og datteren Signe er (tilbake) i Romsdalen (Molde)i 1923, da er Johan enkemann.Jeg håper på deres velvilje og hjelp til å finne ytterligere opplysninger om disse personene.Med vennlig hilsen Frank Gerald Lien

Gjest Bjørn Davidsen

Send meg eposten din til fndbred@online.no, så skal eg sjå kva eg finn i Askøy litt ut i neste veke.Askøy ligg rett utom Bergen, og Strusshamn var den gamle kyrkjestaden i Askøy sør på øya, med kyrkje frå 1742.

Gjest Bjørn Davidsen

Det ser ikkje ut til at JBE, kona og borna kjem attende til Askøy. I alle høve finn eg ikkje spor etter dei i kyrkjebøkene.Når det gjeld slekta elles til JBE, vil eg kome attende til den når eg har fått rydda dei litt.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.