Gå til innhold
Arkivverket

[#21453] RARITET

Gjest Kirsten Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Ville ha noen kvinner her også. Ser at noen har ordnet på det allerede, men siden jeg har forfedre fra Hellemyren :), så kommer denne damen også: LenkeEllers lurte jeg på hvordan det er med kongehuset. Er de også tatt med i folketellingene? Det var jo for tidlig i 1900, men i senere tellinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Dette var morsomt!!!! Kan det være fordi Th. Kittelsens far var brennevinshandler at han så så mye rart..... :))))) Og ikke visste jeg at Quisling var prestesønn heller.Og til deg som fant Napoleon Julius Cæsar født i Norderhov - det var litt morsomt! Jeg fant nemlig ham i kirkeboka for Norderhov under slektsforskning for mange år siden, og han var født utenfor ekteskap. Jeg synes det er en sånn fantastisk historie - selv om jeg ikke vet noe mer. Ser liksom for meg denne mora som i 1840 står der med den uekte ungen - ingen spøk på den tida! - og svarer folk på hva ungen skal hete - Napoleon Julius Cæsar!!! Intet mindre! Det er så man kan dikte en hel roman.... :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Unnskyld, P. Chr. Asbjørnsen døde i 1885.Tror at neste kar ble mer kjent som maler enn som papirflytter. Iallfall er maleren Henrik sørensen fra Lillestrøm og han er født i 1882. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.