Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21453] RARITET

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Må bare ha med denne også. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61254.wc2&variabel=0&postnr=3497&fulle=true&spraak=n>Lenke Og for dere fra andre deler av landet: her er huset: Lenke Og det er en flott plass for en søndagstur i sommer:

Gjest Signe Marie Solheim

Ville ha noen kvinner her også. Ser at noen har ordnet på det allerede, men siden jeg har forfedre fra Hellemyren :), så kommer denne damen også: LenkeEllers lurte jeg på hvordan det er med kongehuset. Er de også tatt med i folketellingene? Det var jo for tidlig i 1900, men i senere tellinger?

Gjest Marianne Hella

Dette var morsomt!!!! Kan det være fordi Th. Kittelsens far var brennevinshandler at han så så mye rart..... :))))) Og ikke visste jeg at Quisling var prestesønn heller.Og til deg som fant Napoleon Julius Cæsar født i Norderhov - det var litt morsomt! Jeg fant nemlig ham i kirkeboka for Norderhov under slektsforskning for mange år siden, og han var født utenfor ekteskap. Jeg synes det er en sånn fantastisk historie - selv om jeg ikke vet noe mer. Ser liksom for meg denne mora som i 1840 står der med den uekte ungen - ingen spøk på den tida! - og svarer folk på hva ungen skal hete - Napoleon Julius Cæsar!!! Intet mindre! Det er så man kan dikte en hel roman.... :)))

Gjest Kenneth Holter

Om myllaren:Ikke så stort et mysterium, tror jeg: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=28795611&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeForeldrene gift: LenkeFaren er vel her i 1801-telling: LenkeMoren enten denne: Lenkeeller denne:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.