Gjest Signe Marie Solheim Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Wow! (Det var det jeg visste - noen klarte det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Barbara Lose Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Hurtigruten: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Trønderen som ble bergenser og skrev den flotte Bergenssangen Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 En handelsmann som gikk konkurs, og senere ble dikter Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kirsten Aas Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 det er 100 år siden han døde LenkeKirsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 En mann som gjorde Morgedal til 'skisportens vugge' og senere gjorde amerikaner av seg Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Barbara Lose Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Jeg husker ikke at han er med: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Barbara Lose Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Ikke så vanskelig å finne han igjen her: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kirsten Aas Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Hva med at mannen er gift, mens hustruen er ugift??Kirsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kari Thingvold Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 At hustruen er 'ug' er sikkert en registreringsfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Signe Marie Solheim Skrevet April 30, 2004 Del Skrevet April 30, 2004 Dette var en god mann for oss: Lenke Men egentlig lette jeg etter Hans Nielsen Hauge, for det hadde vært artig å vite hvor han var i 1801. Jeg fant ham ikke. Kanskje noen andre klarer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per B. Lilje Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Hans Nielsen Hauges bror er i hvert fall denne lensmannen Lenke, er Niels Michelsen og Maria Olsdatter lenger ned foreldrene hans?Hans Nielsen Hauge satt jo i fengsel i Trondheim i 1800 og vandret så sørover, men jeg finner ham ikke, kan han ha vært i Danmark i 1801? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per B. Lilje Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Ja, Hans Nielsen Hauges foreldre: Niels Michelsen (1731-1813) og Maria Olsdatter (1737-1811) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kenneth Holter Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Hans Nielsen Hauge tok handelsborgerskap i Bergen i 1801 og reiste så til Nordland for å drive handelsvirksomhet (ifølge mitt leksikon). Denne informasjonen til tross, han blir ikke lettere å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kenneth Holter Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Her fant jeg andre opplysninger om hvor Hans Nielsen Hauge befant seg på tellingsøyeblikket, men det hjalp også lite.Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ketil Firing Hanssen Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Her er en utdyping av opplysningene i foregånde lenke:Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir Eide Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 En kommentar til innlegg 26. Ole B. Bull bodde ikke på Lysøen i Os ved ft 1865, men i dette huset:Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kari Thingvold Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Kommenter til Hans Nielsen Hauge og Ft 1801.Lars Clausen og hans familie er heller ikke å finne i ft 1801. Han var papirmester ved Eger papirfabrikk som Hans Nielsen Hauge tok initiativ til å starte. Kan det være flere Haugianere som ikke var med i folketellingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aase R Sæther Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Han i (61), er det FotoKnudsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Signe Marie Solheim Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 Til alle som leter etter Hans N Hauge: Takk - det blir spennende å se om det lykkes.Til Geir Eide: Javisst! Det var ikke før i 1872 at huset på Lysøen ble bygget. Det gikk litt for fort i svingene der. Takk skal du ha.Til Aase Sæther: Ja. Det var han som var 'opphavet' til FotoKnudsen. Universitetet i Bergen har mange av bildene hans - også på nett:http://www.ub.uib.no/knudsenbilder/ Mvh Signe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aase R Sæther Skrevet Mai 1, 2004 Del Skrevet Mai 1, 2004 I dette 'Digitalarkivets Se og Hør' fekk eg lyst til å bidra med ein nordfjordingLenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Marit Rambjør Skrevet Mai 2, 2004 Del Skrevet Mai 2, 2004 Her kjem ein Lindås stril. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=grLIND1906&variabel=0&postnr=1269&fulle=true&spraak=n>Lenke Og nokre av dei omstridne Strandamalarane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet Mai 2, 2004 Del Skrevet Mai 2, 2004 Her var det mye artig lesestoff. La meg få sette opp en og som de fleste nok kjenner igjen-:)Han var tremenning med en av mine tipper forresten og også i slekt med et par kjente personer som jeg ikke har sett her enda.Lenkemvh Kjellaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet Mai 2, 2004 Del Skrevet Mai 2, 2004 Her er en link til noen av hans mesterverk : Lenkemvh Kjellaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet Mai 2, 2004 Del Skrevet Mai 2, 2004 Denne karen var vel i Kjøbenhavn i 1801. LenkeFinner han ikke i Norge. Men nå sies det at han egentlig var døpt Niels og forandret navnet til Nicolai. mvh Kjellaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts