Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21453] RARITET

Recommended Posts

Gjest Per B. Lilje

Hans Nielsen Hauges bror er i hvert fall denne lensmannen Lenke, er Niels Michelsen og Maria Olsdatter lenger ned foreldrene hans?Hans Nielsen Hauge satt jo i fengsel i Trondheim i 1800 og vandret så sørover, men jeg finner ham ikke, kan han ha vært i Danmark i 1801?

Gjest Kari Thingvold

Kommenter til Hans Nielsen Hauge og Ft 1801.Lars Clausen og hans familie er heller ikke å finne i ft 1801. Han var papirmester ved Eger papirfabrikk som Hans Nielsen Hauge tok initiativ til å starte. Kan det være flere Haugianere som ikke var med i folketellingen?

Gjest Signe Marie Solheim

Til alle som leter etter Hans N Hauge: Takk - det blir spennende å se om det lykkes.Til Geir Eide: Javisst! Det var ikke før i 1872 at huset på Lysøen ble bygget. Det gikk litt for fort i svingene der. Takk skal du ha.Til Aase Sæther: Ja. Det var han som var 'opphavet' til FotoKnudsen. Universitetet i Bergen har mange av bildene hans - også på nett:http://www.ub.uib.no/knudsenbilder/ Mvh Signe

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her var det mye artig lesestoff. La meg få sette opp en og som de fleste nok kjenner igjen-:)Han var tremenning med en av mine tipper forresten og også i slekt med et par kjente personer som jeg ikke har sett her enda.Lenkemvh Kjellaug

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.