Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21826] Albert Iversen fra Øksnes utvandret til USA i 1881

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Albert Iversen og Susanna Svendsdtr fra Bullvåg i Øksnes utvandret til USA. Susanna ble født i 1845. Albert ble født 1834. De hadde følgende barn: i. Anne Sofie Albertsdatter ble født i 1867 ii. Severine Elisabeth Albertsdatter ble født i 1868 iii. Ina Rebekka Albertsdatter ble født i 1869 iv. Johannes Albertsen ble født i 1873 v. Marie Albertsdatter ble født i 1875 vi. Julius Holst Albertsen ble født i 1878 vii. Theodor Albertsen ble født i 1880.Jeg har funnet opplysninger om reisen til Albert og datteren Marie i 'Emigranter fra Trondheim 1867-1930 post 27065 og 27066. De reiste til Northfield i Minnesota i 1881.Jeg har fått vite at Susanna og de andre barna reiste året etter. Jeg kan ikke finne dem i noen skipsliste. Jeg er ikke sikker på om de kalte seg Albertsen eller Iversen. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan finne ut hvor de ble av i USA og ev. etterkommere i dag?Hilsen Tor Håkon Moen

Gjest John O. Svenning

Beklager hvis jeg tråkket på noen tær. Susanna ligger inne i min 'samling' på hennes morside. Jeg har forsøkt å hjelpe, finner ingen av de savnede utvandret. Folketellinger USA er kanskje eneste løsning. Mvh. John.

Gjest Tor Håkon Moen

Jeg er ikke hårsår.En liten avklaring; Albert, Ingeborg og Elling kom sammen med sin far Iver Tønnes Salomonsen fra Bergen. Ingeborg giftet seg med Herman Fredrik Helland som også kom fra Bergen. Iver er gravlagt i Bø.Tor Håkon

Gjest John O. Svenning

Dessverre ikke gratis, du må abonnere. Jeg hadde et gratis prøveabonnement i to uker tidligere i vår. Gikk ikke videre til fast abonnement. Du ser hvordan dette er hvis du går inn på Ancestry.com. Mvh. John

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.