Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21959] August Marinius Andersen. Fredrikshald

Recommended Posts

Gjest Sigurd Andersen

August ble født i Fredrikshald i 1847 og giftet seg i 1873 med svenske Anna Marie Olsdatter. De hadde barna Mathilde, Thorvald, August og Asta. I 1900 har de en pleiesønn boende hos seg; Kristian Olsen. Noen andre som har informasjon om denne familien?

• 3 måneder senere...
Gjest Marie Stephensen

Hei !Vet ikke helt om det er dette du er ute etter, men tar det med likevel.August Marinius Andersen født 4 august og døpt 29 august i Fredrikshald av foreldrene Anders Johnsen og Marthe Johnsdatter.Gift 14 oktober 1873 i Halden med Anne Marie Olsdatter og far oppgit som Ole Jonasen.Her i FT 1900 Lenke.Barn av August Marinius Andersen og Anna Marie Olsdatter, som jeg fant.1. Theodora født 31 mars døpt 1 august 1875 Halden.2. August Mathilde født 5 januar døpt 2 juni 1873 i Halden.3. Johan Hjalmar født 17 november døpt 16 mai 1880 i Halden.4. August Omar født 18 desember 1884 døpt 26 desember 1885 i Halden.Dette i følge FS.Marie Stephensen.

Gjest Sigurd Andersen

Egil, jeg tror ikke det er rett person i 1865. Se Maries innlegg for navn på hans foreldre.Marie, hva er FS? Tusen takk for infoen! Meget interessant. Min tippoldemor var Augusta Mathilde (ikke August). Har ikke vært i stand til å finne dem i 1875 foreløpig.Mvh Sigurd

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Glemte noe, ute på nettet finnes ikke FT 1875 for Halden som jeg vet om da. Siden barna blir født i Halden på den tiden så bor de nok der. Så da må du nok i orginalkildene på Statsarkivet for å finne disse.Marie Stephensen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.