Gå til innhold
Arkivverket

[#21964] Nils Christoffersen, Lier i Buskerud


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Flott at du endelig fant Marcus. Det var jammen meg bra gjort. Så nå gjenstår vel det egentlige spørsmålet ditt om hvem Nils Christophersen var og kanskje kona hans, Oline.Eller har du funnet dem allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Berit Har funnet foreldrene til Oline, det er Torsten Olsen og Mari Christophersdatter.(kirkebok-gifte) Oline ble konfirmert 1815, Wigelstadeie. (kirkebok-konfirmerte). Har funnet foreldrene til Niels, som er uekte barn, Christopher Helgesen (sjømann), Bragernes og Anne Nilsdatter, Høvig i Lier. (kirkebok-døpte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Ikke finner jeg besteforeldrenes navn heller. Faren til Christopher Helgesen er Helge Olsen og Marthe Michelsdatter (skifteregister, drammen) Foreldrene til Anne Nilsdatter har jeg ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Å finne foreldrene til 'uekte' barn er ikke det enkleste som er, og særlig ikke når det er dårlig med folketellinger på den tiden. Står det ikke i skiftet etter Helge og Marthe hvor Chrisopher H. er?Men Olines familie finner du dem? Jeg vet ikke om Lierbøkene har kommet tilbake på nettet nå, men det har ikke vært mulig å komme inn på dem før i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

I skifte etter Helge Olsen er Christopher Helgesen 4-5 år [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=sk06021682&variabel=0&postnr=438&fulle=true&spraak=n>Lenke I FT 1801 finner jeg foreldrene til Oline, men der har Oline fått navnet 'Anne', i kirkeboken for Lier finnes det ingen 'Anne' født med disse foreldrene. De bor da på Justad hovedgård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Oline som jeg har funnet er født på Justadeie. Oline fra Gunderudeie døde 8 år gammel så henne er det ikke. Oline er 22 år og tjenestejente på Rustad (Mini 8 fishnr 6 nr.23 1813-1825)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.