Gå til innhold
Arkivverket

[#22098] Halstein Knudsen ( 1805 - 1855) Hattemaker

Gjest Roar Gehrken
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Gehrken

Leter etter hans etterkommere i arkivet. Da han levde i Drammen / Hønefoss mellom folketellingene i 1801 og 1865 har jeg ikke funnet noen etterkommere knyttet til ham. Kan noen gi tips om andre kilder, eller muligens konkrete opplysninger.På forhånd et stort takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her ville jeg først ha forsøkt å sjekket dødsmeldingen ved hattemakerens død, da den skal inneholde opplysninger om arvingene, og hadde han barn, var det jo disse som ville bli registrert der.Alternativet er å gå til kirkebøkene fra stedene han bodde, og forsøke å kartlegge fødsel og dåp for eventuelle barn.Riksarkivet - ved Sognsvann - har mikrokort av kirkebøkene, Statsarkivet i Kongsberg skal ha arkivet fra skifterettene i Drammen og Hønefoss fra rundt 1855.Til orientering sakser jeg fra Riksarkivets sider: 'Vi stenger lesesalen for publikum frå 13. august 2004 til september 2005. Frå 23. august kan du sjå arkivmateriale frå Riksarkivet og Statsarkivet i Oslo på Byarkivet i Oslo sin lesesal i Maridalsveien 3.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.