Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22155] Massestuen under Nordaaker,Gnr.87

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Jeg har funnet slekt på Massestuen og Nordaaker og Lund. Gårdsnummer på de 2 første er 87, men Lund er jeg usikker på. Det er Rangdi Olsdatter og søsteren Astri Olsdatter f 1809 som kommer derfra.Sønnen til Astri, Ole Knudsen Odden bor i 1875 på Raabsodden og har Gunnhild Marie Gulbrandsodden som pleiedatter(se 15140).Ole er født på Aslaksrudi Begnadal i 1836. Vi har tenkt oss en tur til området i løpet av sommeren og vil gjerne ha tips reint geografisk over plassene.Skulle noen kjenne til disse familier er jeg umåtelig takknemlig.På Massestuen i 1900 bor Marit Mathiasdatter med sin andre ektemann, hun ble enke i 1874(ca) fra Ole Gulbrandsen ,som er bror til Ingeborg Gulbrandsdatter(se 15140).Astri Gulbrandsdatter f1838, ei søster av Ingeborg Gulbrandsdatter bor på Nordakerdokken. Eksisterer disse plassene lenger? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/107869-22155-massestuen-under-nordaakergnr87/
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.