Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22224] Sund prestegard

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Svarer like godt på mitt eget spørsmål Skifte1793 : Herbor Halvarsdatter Enkemannen Johannes Wincentsen Barn. Britha 12 formyndar Ole Nilsen Ø. Børnes Halvar 10 formynder Ole Mikkelsen Ø. Børnes Winciants 6 formyndar Tørris Knudsen Ø. Børnes Lars 4 formynder Ole Nilsen Ø. BørnesHerbor døde i 1792, samme tid føder hun dattera Ragnhild. Siden Ragnhild ikkje er nevnt i skifte, vil eg tru ho er død og eg vil anta at Herborg døde i barsel. Johannes gifter seg 2 gang med Agothe Michelsdatter Øvre Børnes i 1793. Johannes døde i 1797. I folketelling 1801 på Sund finner me Agothe Michelsdatter enke 1gang gift. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11245&variabel=0&postnr=48&fulle=true&spraak=n>Lenke Johannes første ekteskap Lenke andre ekteskap

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.