Gjest Beryl K. Ramvik Skrevet Juni 9, 2004 Del Skrevet Juni 9, 2004 Hvor ligger Jamno? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet Juni 9, 2004 Del Skrevet Juni 9, 2004 Er det ikke Jamne i Haus det er snakk om tro? Folk på de kanter har en tendens til å bruke o-endinger.mvh Kjellaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Beryl K. Ramvik Skrevet Juni 9, 2004 Del Skrevet Juni 9, 2004 Det kan ikke stemme, siden han var innflytter til Haus.... Men han bodde i Haus, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet Juni 9, 2004 Del Skrevet Juni 9, 2004 Like ved Vaksdal har du Jamnatunellen, men jeg finner ikke noe sted som heter Jamne/Jamno der.Kikket på FT 1865 og der kom bare Haus opp som sagt.Kjellaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karen Waage Skrevet Juni 9, 2004 Del Skrevet Juni 9, 2004 Jamne ligger i nåværende Vaksdal kommune. Fra Jamne ser en rett over fjorden til Osterøy. Deler av Osterøy og fastlandet (der Jamne ligger)het i tidligere tider Haus prestegjeld. Selve stedet Haus ligger vel på Osterøy. Det er riktig at folk i dette området ofte bruker o-ending, slik at også jeg ville tro at 'Jamno' er samme sted som 'Jamne'.Med vennlig hilsen Karen Waage Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Beryl K. Ramvik Skrevet Juni 10, 2004 Del Skrevet Juni 10, 2004 Takk skal dere ha.. Nå skal jeg skaffe Vaksdal bøker og se om det står noe der... Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts