Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22285] Sør-Trøndelag/Hedemark ?: Thore Andersen Lillerye,d. 1824 Orkdal. FØDT HVOR ?

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Thore Andersen Lillerye, f. ca. 1794, d. 1824,Orkdal, ble 1814 gift med Eli Pedersdt. Klefsås, f. ca. 1794.Har ikke klart å finne Thore Andersen født i Orkdal, ei heller hvor han var i 1801.Lurer nå på om det kan være han som i 1801 bor på gården Olaug i Winger, Hedemark. Her er en Thore Andresen, 6 år, sønn av Ragnhild Toresdt., 32 år. Hennes mann er ikke nevnt her, og hun står oppført som sønnedatter.Er det noen som vet hvor det ble av denne sønnen ? Kunne han ha flyttet til Orkdal ? Eller er det noen som har andre tips ?(Jeg har sjekket ut en Thore Andersen Roven, Børsa)Beste hilsen Inger

Gjest Sverre Søgaard

Garden du oppgir i Vinger heter Ilaug, ikke Olaug. Garden ligger nå i Eidskog kommune som i 1801 var en del av Vinger. Jeg har desverre ikke bygdebøker for Eidskog, så jeg har ikke funnet ut mer om Tore Andresen.

Gjest Inger Bjørnaas

Jeg mente å skrive Ilaug, men takk for at du sa i fra. Det virker bare forstyrrende når det blir feilskrevet.Er det noen som har bygdebøkene for Eidskog, og kan gjøre et oppslag ?Beste hilsen Inger

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.