Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22379] Døpte i Bergen 1816-1894

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Far til barnet må vel være identisk med denne barnefaren fra 1880 LenkeDa oppgis det at han het Sund, og at han var ungkar og fyrbøter. Jeg finner ikke noen vielse 1880-1884.Ved hjemmedåpen i 26. mai 1884 var vitnene madam Vidsted, Kjærland og Helga Thorsen.

Gjest Vibeke Knappskog Olsen

Hei. Du nevner at Helga Thorsen er fadder og det styrker min teori om at barnefaren var fra Sunde i Kvinnherad og at Helga Thorsen var hans mor. Dette er vel han i FT1865: LenkeHar vært innom samme person i arkivforum nr.21763 og brukarforum 21752.I bygdeboken for Kvinnherad står det at Thornelius Thorsen var gift med Elisabeth Thorsen men det er ikke nevnt noe om når de ble viet (antar at det var en gang i perioden 1880-1884).Den dåpen du viser til i 1880 er dåpen til min oldefar, så utfra dette konkluderer jeg med at min tippoldefar Thornelius endelig er 'lokalisert'.Takk for hjelpenMvh Vibeke

Gjest Elin Henanger Skibenes

Trur det er denne karen her:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61224&variabel=0&postnr=4397&fulle=true&spraak=n>Lenke Han heitte Helge Thornelius (Haktorson)Thorsen,Sunde f.1858, g.m. Elisabeth Torsdtr. Opsanger, f. 1862. Her er ho i 1865:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.