Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22425] Bygdebøker for Dovre.

Recommended Posts

Gjest Harald  Rudiløkken

Det har før vært stilt spørsmål om når bind 2 av bygdebøker for Dovre kommer ut, og etter det lokalavisa 'Vigga' opplyser kommer dette bindet i november 2004. Det omfatter området fra Hjelle til Tofte. Bind 3 kommer i 2006 og omfatter området fra Tofte til Rudi, mens det blir regnet med at siste bindet kommer i 2008.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/108139-22425-bygdeb%C3%B8ker-for-dovre/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Harald Rudiløkken

Hei Dagny!Første bind av bygdebok for Dovre omfatter området fra Hjerkinn til Hjelle, som ligger like sør for Dombås.Andgaard kommer med i bind 3 som skal komme ut i 2005,så du må smøre deg med litt tålmodighet. Husmannsplassen Ulen ligger under Tofte som er med i bind 2 som kommer i høst.Jeg har også aner fra nevnte husmannsplasser, og kanskje kan jeg ha noe nytt til deg om disse.Min E-postadr. er: rudiloek@tiscali.no.Mvh Harald.

Gjest Dagny Skrødal

Jeg vil så gjerne vite mer om Erik og Elen Pladsen, foreldre til Marit Eriksdtr Pladsen f. 1753. Hadde de flere barn ? når var de født ? Marit ble gift 1779 med Hans Eriksen Ulen . Foreldrene hans var Erik Hansen og Jødda Ulen. Vet du noe mer om den familien ? Marit og Hans Eriksen var min manns tipp tippoldeforeldre.

Gjest John Morten Malerbakken

Beklager, men de dataene jeg sitter med i dag går ikke så langt tilbake på de plassene. De slektene inngår ikke i 'kjerneområdet' mitt, men jeg ville i alle fall sjekke om jeg hadde registert noen av dem du var interessert i. Jeg må nok la ballen gå videre til noen annen.John Morten

• 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.