Gå til innhold
Arkivverket

[#22523] Aasland, i Lunde og Jensen i Brevik/Stathelle - oppslag i kirkebok for meg

Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Flott at vi har løst dette!Det var også ganske vanlig at man tok gårdsnavn som etternavn.Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikki brill

Da er det bare Olaf Olsen igjen da, far til Ragnhild. Og ikke minst å lete bakover på Hans og Hansine. Helt utrolig å få så mye hjelp, kunne jeg bare hjulpet deg like mye tilbake. Når jeg er mer dreven i faget, så får jeg gjøre det samme mot andre nybegynnere.hilsen Kikki igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikki brill

Glemte å skrive inn noe. Aslaug har jeg slekta på bakover, funnet på vest.telemark sin hjemmeside om slektsforskning, men Olav Elingsson Aasland, far til Mikkel/Michael - han vet jeg ingenting om. Dersom du skulle finne ut noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei igjen Kikki!Her har du Olav i FT 1865: LenkeSom du ser er det slik jeg så som en mulighet,faren het Ellingsen,derfor denne blanding av etternavn.Da er vi i Kviteseid,der tror jeg ikke jeg har noen kirkebok.Men det er sikkert noen som vet noe,men du burde vel legge inn et nytt tema da.Ellers så jeg i et manntall fra 1945 i Skien.Mickael bodde da alene i Bj.Bjørnsonsgt.Da er det nok slik at Elise er død mellom 1937 og 1945,men han har ikke giftet seg på nytt.Skal se mer på slekta i Bamble.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.