Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22708] Johannes Dobel i Skjervøy

Recommended Posts

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Jeg har en meget mystisk ane: Lenke Denne Johannes skal etter muntlig tradisjon 'myter' i min slekt ha kommet fra Tyskland el. Østerike. Han skal alså være født ca. 1735 i ett av disse landene vet noen noe om han? el. event. noe om Dobel-slekter i Tyskland el. andre land?Mvh. Ivar A. Kristensen

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/108421-22708-johannes-dobel-i-skjerv%C3%B8y/
Del på andre sider

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Die Litan: publ: forrettede jeg Kirketjæneste i Schjærvøe. Døpt 1mo Johannis Dobbel og Marit Pedersdatter Qvænangen Deres 8de Barn Født d 5te April: Kaldet: Peder. Faddere: Ole Olsen Rejsen, Ole Olsen Qvænangen, Ole Carlsen Strømfjord, Kirsten ? ibid. Sigrie Jacobsdatter Schjærvøe. 2do Hans Johannsen og Ane Michelsdatter

Gjest Andreas Snildal

Snublet over denne bekreftelsen av en hjemmedåp i den første kirkeboken for Skjervøy, fol. 61b:17771ste Søndag i fasten confirmeret Johannis Dobbels og Mareth Pedersdtr Karvig i Qvænangen N: Erich Test: Jacob Jensen Nils Nilss Jon Olss Mareth Jacobsdtr Aleth Nilsdtr moderen introd -Mvh. Andreas Snildal

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.