Gå til innhold
Arkivverket

[#22754] Herman Conrad Olsen f. 4 sep 1859,Horten

Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Herman Conrad Olsen var en av min farmors brødre. I folketelling 1900 bor han med familie i Horten Lenke Han arbeidet som tømmermann ved verftet. Tror også han var med i marinemusikken. Vet ikke noe om når han døde, og hvor det ble av hans barn. Mener at Einar Olsen ble sjømann ( har noen postkort som han har sendt til sin onkel og tante som tyder på det.) Har også hørt at en av døtrene skulle flyttet til Fredrikstad. Vet av brev at Herman Conrad flyttet fra Horten til Oslo en gang etter 1910. Hvis noen kjenner denne familien og eventuelle etterkommere, setter jeg pris på alle opplysninger. Jeg har bilder og brev og opplysninger om resten av slekta, som jeg kan overføre til etterkommere. Mvh Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei, Odd Brede! Takk for det. Her er han sammen med mine oldeforeldre og alle barna. Yngste barn, Sophie Mathilde Olsen er min farmor. Hennes mor døde da Sophie var bare 3 år gammel. Hun vokste opp hos en tante og onkel og kusine i Trondhjem, og kom tilbake til Horten og Keisermark 11 år gammel. Jeg har mye opplysninger om farmors familie bakover, men ikke etterkommere av hennes brødre. Derfor lurer jeg på om noen kjenner Herman Conrads etterkommere. mvh Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.