Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22792] Karl Hansen, død 30.1.1936, i Oslo. Hvor?

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Karl Hansen født i Enebakk 20. august 1850. Han var gift med Haakine Hansdatter (1848-1928). Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor han døde, evt. også hvor han er begravet? Han var murer av yrke. Han hadde 6 barn - Helga Karoline, Hanna Josefine, Gunda, Sigurd, Aagot, Trygve og Svere. Noen steder oppgis det at han er født 3.8.1851. På forhånd takk. Astrid

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Etter å ha studert registeret til dødsfallsprotokollene til Oslo Skifterett, er jeg litt i tvil om at begge opplysningene om murer Karl Hansens dødsfall er riktige (hhv. dato 30.01.1936 og Oslo). Jeg finner ham i alle fall ikke, men det utelukker ikke at opplysningene stemmer. ( dog .....)

Gjest Astrid Gran Skjæret

Takk skal du ha, Geir. Da er vi to om ikke finne Karl Hansen død i Oslo 30.1.1936. Trodde kanskje jeg hadde oversett noe da jeg var på Riksarkivet. Jeg forsøker å hjelpe noen bekjente med denne mannen, men det er vanskelig. De hadde i alle fall feil fødselsdato, og nå lurer jeg på om kanskje dødsdatoen kan være feil også. Fødselsdatoen 20. august 1850 har jeg funnet i kirkebøker, både ved dåp, konfirmasjon og vielse. Karl Hansen født i Enebakk 3.8.1851 finner jeg bare i familiens egne notater om mannen. Dette blir nok som å lete etter den berømte nåla i høystakken, er jeg redd for. Takk for hjelpen. Hilsen Astrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.