Gå til innhold
Arkivverket

[#22862] Holmsbu, Hurum: Ole Hansen & Susanne Jacobsd - noen som kan deres etterkommere?

Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

Hei!Hjelper en australier med å finne etterkommere til nevnte par. De fikk 7 barn på Holmsbu i perioden 1818-1833. Andreas d.y utvandret til Australia og ble min kontakts oldefar.De andre barna som vokste opp var Hans Jacob, Ingeborg Maria, Maren Olise og Trine Mathilde.Finner igjen henhvis Hans J, Ingeborg og Trine med fam. senere på Hurum, ca. 1850-60.Ingeborgs sønn, Søren, fikk 3 barn i Holmsbu ca 1880. Hans Js sønner Oluf & Severin får også barn her da.Utover dette virker det som om andre etterkommere eller etterkommere av disse igjen er søkk vekk. Jeg finner de ikke i FT1900 og i kirkeboka(døpte) for Hurum. Har også sjekket Emigrantlistene. Da er det vel begravede på Hurum som står igjen, men de har jeg ikke forhånden sånn uten videre.Derfor; Er det noen som vet noe om disse etterkommerne / familiene???mvh erik bjune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Heidi Karlsen

Hei Erik. Dette har ikke noe med slektsforsknign å gjøre. Men bodde du på Vettakollen hybelhus i Oslo i perioden 1992-93? Jeg tror jeg var naboen din. Kan det stemme? Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Hei du!Ja, det er meg!Så navnet i en annen diskusjon og hadde faktisk følelsen av at det kunne være deg. Jeg sender deg en mail senere i uka.mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.