Gjest Gry Olsen Skrevet Juli 12, 2004 Del Skrevet Juli 12, 2004 Søker alle opplysninger rundt Olaf Risan fra området Trondheim. 2 aktuelle i FT 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01601.wc2&variabel=0&postnr=12924&fulle=true&spraak=n>Lenke og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gry Olsen Skrevet August 5, 2004 Del Skrevet August 5, 2004 Jeg prøver en siste gang... :-) Klinger det en bjelle hos noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest John O. Svenning Skrevet August 5, 2004 Del Skrevet August 5, 2004 Hei! Jeg har gått gjennom 'Trondhjems Adressebog' for aktuelt tidsrom. Finner to Olaf Risan. Den første dukker opp i 1904 som underoffiserskoleelev og senere som musiker og musikksersjant. Den andre Olaf dukke opp i adressebogen fra 1913, vaktsersjant? Ikke mye å bli klok av. Nr. 1 er i alle fall for gammel? Mvh John Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gry Olsen Skrevet August 7, 2004 Del Skrevet August 7, 2004 Hei igjen! Tror nok den første er for gammel(iht de 2 kandidatene jeg har som født i Trondheim). Jeg mener han skal være født i Trondheim, men om han vokste opp der? Tilfeldig at han traff Nelly i Trondheim? Er det noen som har mulighet til å finne deres ekteskap - etter 1922? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest John O. Svenning Skrevet August 7, 2004 Del Skrevet August 7, 2004 Hei igjen. Rettelse: Olaf var vaktkonstabel, brannmann?. Tror du skal glemme Artur, han er oppført i adressebog 1913 som visergutt, bor hjemme. Forsvunnet i 1914. Hilsen John Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gry Olsen Skrevet August 8, 2004 Del Skrevet August 8, 2004 Takk for all hjelp John! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts