Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22929] Vielser i Verdal

Recommended Posts

Gjest Niels H. Wind

Jeg vil meget gerne vide hvem følgende blev gift med: Marit Pedersd. f. 22-12-1825, db 19-5-1826 og datter af Peder Baard og Ragnhild Peder paa Hallem. Gift: 29-10-1852, men med hvem??Ligeledes: Maria Olsd., f. 6.5, db.7.8.1863 og datter af Ole Nilssen Aussen og Beret Jonsd. Gift. 4.10.1895, menmed hvem?Er taknemlig om nogen kunne finde dette i kirkebogen. hilsen Niels Wind

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/108638-22929-vielser-i-verdal/
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Maria Olsdtr. g. 04.10.1895 m. enkemann Sakarias Nilsen Grande f. 23.12.1837 på Bergsvald, d. 09.01.1917 som småbruker på Grande i Verdal, 4 barn. Maria fikk 05.07.1890 sønnen Ole Bernhard med ungkar Jakob Johannesen Volen f. 1866.Marit Pedersdtr.'s mann, skomaker Iver Johnsen døde 09.08.1856 av tuberkolose. Marit hadde 2 ue. barn før hun ble g2. m. maler Ole Back f. 1825 i Rennebu. De bodde i Trondheim mvh Trond

Gjest Niels H. Wind

Tak for informationerne Trond Okkenhaug. Det er fantastisk med dette Digitalarkiv og dets brugere (havde været fint om vi havde haft nogen lignende i Danmark) Jeg stiller 2 spørgsmål og inden 12 timer er der uddybende svar på dem begge. Jeg er selv tip-tip-tip-oldebarn af lensmand Ole Olsen Forbord Østvold og har samlet oplysninger om hans efterfølgere primært via digitalarkivet og også ved besøg i Verdal så der er nu mange data. Tak og hilsen Niels wind

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.