Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22996] Foket på Bråteplassen, Eidskog, 1865

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Av og til snur eg bunken med uløyste problem og prøver å finne nye innfallsvinklar. I dag lurer eg på om nokon har opplysningar om denne familien [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60420.wc2&variabel=0&postnr=3732&fulle=true&spraak=n>LenkeDet er den utheva personen som gjer meg interessert, og som eg gjerne skulle ha eliminert som kandidat til denne personen

Gjest Finn Sollien

Karl var født 26.8.1846 Føskerud i Sør-Odal. (Ny Sør-Odal b.bok II.s. 92)Hans foreldre og søsken bodde på flere steder i Vinger hvor mora Sofie Pedersd.døde på Kabberud i 1861. Ingen Karl eller Karl Johan er født, døpt eller konfirmert i Vinger eller Kongsvinger som kan passe med fiskeren Karl Olsen i Ålesund 1900. Har du mulighet til å finne dødsfallet på Karl? Mulig hans fødested fremkommer da. Finn

Gjest Finn Sollien

Aase.Jeg har ikke tilgang til k.bok for for Strøm sogn i S.Odal nå. Fødselsdato og fødested har jeg fra ny SO.II. Biblioteket i Kongsvinger er stengt i hele juli, har heller ikke anledning til å reise til Sør eller Nord Odal nå. Skal prøve om noen andre kan gjøre oppslag for deg. Finn.

Gjest Finn Sollien

Håpet brast for deg Aase. Karl i Bråtaplassen 1865 er døpt med kun dette ene fornavnet. Var tvilling med Nils. Det var folk fra Eidskog og Vinger som arbeidet i Ålesund etter den store brannen. Ei fra Malmer i Eidskog hadde arbeidet som kokke, en murer fra Varaldskog i Vinger som hadde tatt Mvh. Finn

Gjest Aase R Sæther

Eit negativt svar er også eit framsteg. Då kan eg truleg gløyme denne karen.Eg legg ei lenke til ein tidlegare tråd om Karl Olsen, i tilfelle det skulle setje nye tankar i sving - hm, eg fekk ikkje til å legge lenke denne gongen, men temaet er i alle fall 7386.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.