Gå til innhold
Arkivverket

[#23063] Tapte kirkebøker i Manger prestegjeld

Gjest Yvonne Trengereid
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid

Ettersom det var brann i kirken og kirkebøkene var av det som gikk tapt; hvordan kan man da evt. finne ut mer om slekten bakover? I visse bokføringer/ tellinger er det vel ofte bare menn som er nevnt. De siste anene jeg har funnet i kirkebøker for Manger er født rundt 1757.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Yvonne. Prøv skifter, der kan du få mange opplysninger. Skiftene fins på Statsarkivet i Bergen.Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Yvonne, om du går inn på type på den øverste mørkeblå linjen, blar deg nedover for hver post og ser på Hordaland, så finner du mye interessant. Skifteregister, tingbøker, militære ruller, manntall 1701 etc.Mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Om du finner en av 'dine' i skifteregistret for Nordhordland, så kan du stille spørsmål til SAB via Arkivforum (med de opplysninger som er i registret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ja brannen i Manger kirke den 6.mars 1757 tok med seg mange gode opplysninger for oss som slekter fra området. Men fortvil ikke, Marinemanntallet for Manger kan være til hjelp, register for skattemanntallet for 1717, og Militært manntall fra Radøy og Lindås 1738. Som det tidligere er nevnt, er skifteregisteret for Nordhordland et utmerket søkeområde. Selv har jeg endel opplysninger fra noen gårder under Manger prestegjeld fra før 1757. Min e-mail er: torl-o@online.no Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.