Gå til innhold
Arkivverket

[#23120] Haakon og Paulus Pettersen, Asker emigrerer 6.5.1904


Gjest vigdis guldberg myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest vigdis guldberg myhre

Brødrene reiser til B.C. Canada, 6.5.1904. Sannsynligvis er målet USA. Kan ikke finne dem der. Haakon er født 27.1.1880 og Paulus Martinus er født 1.6.1882. De kan selfølgelig ha skiftet navn og det gjør ikke saken enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Fant noe på Paulus i Canada:Naturalization Applications 1905-1923 Cranbrook BC : Pettersen,Paulus Martinius Folio 247/1907 Film no B09549 Box 1 File 16British Columbia Marriage Index 1872-1924Marriage date: 14 september 1909Name:Paulus M PettersenBride: Minnie AmenstedPlace: Cranbrook District BCAnr B11386 reg.nr.1909-09-162816 gsu nr 1983979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis guldberg myhre

Tusen takk Solveig! Hvor har du funnet dette? Er det noe jeg har tilgang til på nett? Regner med at Paulus Martinius Pettersen ikke er så vanlig navn i B.C. Canada og siden årstallene stemmer går jeg ut fra at dette er riktig mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis guldberg myhre

fantastisk - nå fant jeg linken via Rootsweb. Men fant bare vielsen på den ene broren - ikke dødsfall. Så enten har de reist ut av C.B eller så har de forlatt Canada. Har alltid hørt at de reiste til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis guldberg myhre

Den tredje broren dro til Galapagos. (dvs. han kom ikke lenger enn til Equador). Men han reiste tilbake til Norge etter 15-20 år. Var det andre land som var interessante å dra til på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.