Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23183] Lobech i Drammen, mellom 1750 og 1800

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Se også tema 22859. Jeg leter etter Anne Marie Sophie Lobeks far. Hun ble døpt i Bragernes Drammen 3. juli 1794. Men i likhet med søsknene står kun moren (Karen Nielsdatter) med fullt navn. På far står det kun Lobech. Anne Maries dåp finnes her: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500219375682&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeSøsken med samme foreldre: Albert Lorentius Lobech, 1789Elen Dorthea Lobech, 1790Edvard Christian Lobech, 1792 Ved folketellingen i 1801 er disse søsknene (og et par jeg ikke har sett dåpen til) satt bort til slektninger(?) i Kongsberg og Drammen: Lenke og Lenke og

• 5 uker senere...
Gjest Alexander Lange

Jeg har funnet ut at Claus Lobek og en Anne Sophie Lobek (som med stor sannsynlighet er riktig Anne Marie Sophie Lobek) står i NST 12 (1949-1950), s 76-77.Claus Lobech står også nevnt i NST 11 (1947-1948) s 205.Er det noen som har NST 11 og 12 tilgjengelig som kan slå opp i disse? Jeg kommer meg dessverre ikke til et bibliotek som har disse før om tidligst to uker, og ville derfor satt svært stor pris på all hjelp!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.