Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23220] Svend Bjørnes og Isabelle Nilsdtr. i Tromsø, 1840-tallet

Recommended Posts

Gjest Mads Jensen

Johan Andreas Svendsen ble født 7/1-1843 og døpt 26/2-1843 i Tromsø.Han foreldre, som ikke var gift, er oppgitt å være: Svend Bjørnes, snekker, og Isabelle Nilsdtr. Er det noen som kjenner til disse to ?Johan Andreas (Svendsen) Svenning giftet seg i Nesseby i Finnmark 20 år gammel.

Gjest Anne Hildrum

Det finnes en Svein(Svend) Eriksen Bjørnes f 1799 i Overhalla som var finsnekker. Jeg har ingen opplysninger om at han forlot Overhalla, men han skal ha dødd ugift i 1863.Dessuten er det en Svein Hallesen Bjørnes f 1817 i Overhalla. Han flyttet ut til Finneidet i Hemnes hvor han var gift og hadde 2 barn.Begge disse kan vel være aktuelle kandidater.

Gjest Mads Jensen

Takk for innspill.Det er problematisk at jeg ikke kjenner patronymikom til denne Svend Bjørnes. Han kan ha sitt opphav i en annen landsdel. Så vidt jeg forstår finnes det også en gard / plass i det gamle Tromøysund herred som het Bjørnes. Jeg må nok i kirkeboken for Tromøysund for å se om det kan finnes en døpt Svend der som kan være aktuell.Jeg gjorde i sin tid den tabben at jeg ikke noterte fadderne ved dåpen til Johan Andreas Svendsen. De kunne kanskje gi en pekepinn på i hvilken retning man bør søke.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.