Gå til innhold
Arkivverket

[#23225] Ekteskap i Førde,Sunnfjord 1845.Brudgommens far?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Huseby

Hei Rune/OddNå har jeg leita i papirene mine her og jammen fant jeg et ark fra da jeg var på Måløy og Davik for mange år sia. Det lå visst i gal perm. Her har jeg Peder Jørgensen og Lisbeth Lassesdt. m/barna: Brithe f. 1831 Jørgen f. 1833 g.m. Johanne Pedersdt. Severin f. 1839 Mons f. 1842 g.m Andrine Pedersdt.Videre står det at faren til ovennevnte P. Jørgensen skal være: Jørgen Aasane g.m. Brithe Josephsdt. Jørgen's far: Jakob bor på Hougs gård og g.m. Kari Olsdt.? Jørgen's mor:Mari Brynhildsdatter?Kan dette være riktig tro? Hilsen Karina:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Huseby

Hei RuneDa han Anton/antonius er født på 1700 tallet, hvordan kan jeg får sporet opp han tro? Jeg leiter og leiter, men søker nok på feil kriterier.Det blir vanskligere til legre bakover en kommer:o)Hilsen Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Huseby

Hei RunePå familysearch fant jeg bare Anthoni gift med Susanna, mer var det ikke der. Fant en annen Jørgen Antonsen f. 1822, på Aasene han også g.m. Johanne Kirstine Monsdatter. Hans far het Anton Jørgensen f. 1792, Aasene, Davik g.m. Marthe martinusdatter. Hans far igjen het Jørgen Antonsen f. 1766, aasene, Davik. De er fra samme plassen, men årstall stemmer ikke.KH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og den samme Peder Anders. finner du på Elde i 1701.Han er 1,5 år og faren er Anders Jetmsen (Jetmundsen) 42år gammel.Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg vet ikke hvor relevant dette er for temaet, men en Kristoffer Andersen Birkeli dukker opp på gården Kjøllesdal i Davik sogn på 'Kristofferbruket' i 1724. Han er født omkring 1702 og dør 1764. Slik oppføringene står i bygdeboka, ser det ut som han opprinnelig kan stamme fra Kjøllesdal, dvs. at hans far kan være derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Karina. Jeg har fått tilleggsopplysninger vedr. Anders Knudsen Birkeli og Nikolaia Pedersdtr., se innlegg nr.6.Anders Knudsen ble døpt 19.05.1770.Han var sønn av Klokker Knut Jensen Nedrebø (fra Eikås) og Elisabeth Olsdt.Kjelnes.De giftet seg 03.07.1766 i Jølster.Knut døde på Nedrebø i 1789.Der var skifte etter ham 06.07.1789.Enken giftet seg på nytt og kom til Førde i Breim(Gloppen).Anders hadde vært gift tildliger.Han giftet seg i Jølster 14.04.1793 med Brithe Eliasdtr.Berg.I 1801 er de på gården Førde.LenkeNikolaia Pedersdtr. ble døpt 08.09.1773.Foreldrene var Peder Nilsen Strand og Anne Tollefsdtr.Myklebust.De giftet seg 28.12.1773.Peder ble døpt på Strand 13.02.1752.Se forøvrig debatt nr.23322 og 23330 Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Karina Huseby

Hei Rune TorsteinsenSnakket med Barbara og vi har faktisk felles 4. tippoldefar-klokkeren Knud Jensen. Synes det var artig. Igjen takk til deg for all hjelp.mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Karina.Bare hyggelig at jeg kunne være til hjelp.Det het vel før at ' alle har et søskenbarn på Gjøvik' Kanskje det bør endres til ' alle har en slektning fra Jølster'. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.