Gjest knut fasting Skrevet August 7, 2004 Del Skrevet August 7, 2004 På FS finner jeg Christian Oluf Munck Grønbek Dreyer, f. 8/4 1848.Er det noen som kjenner til hans bakgrunn ?; o} knut f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet August 8, 2004 Del Skrevet August 8, 2004 På FS finner jeg at Christian D. giftet seg 1875 i Hadsel med Hanna Marie Sellelie, og at hans far het Vilhelm Bing Dreyer. Dermed fant jeg ham i 1875 LenkeI FT 1875 finner jeg videre en enke Bergite Sophie Dreyer f. Grønbeck (født 1815). Hans mor? På FS finner jeg (ved foreldresøk) Christian døpt i Hassel 1848 - foreldre Vilhelm Dreijer og Birgitte Sophie Rener Grønbeck.Jeg finner ikke Christian Dreyer i FT 1865, men hans mor er enke og bor i Hassel.Mvh Astrid fra Trøndelagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest knut fasting Skrevet August 8, 2004 Del Skrevet August 8, 2004 Takk for hjelpen med koblingen til Grønbech-slekta, den skulle nå være grei.Det er flere forekomster av (slekts)navnet Bing Dreyer/Drejer i Nord-Norge rundt 1800. Vilhelm tilhører vel samme selkta.Kjenner noen denne koblingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet August 8, 2004 Del Skrevet August 8, 2004 Jeg fant følgende på søk via Google http://www.ofstad.info/d0020/g0000015.html#I38308 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest knut fasting Skrevet August 8, 2004 Del Skrevet August 8, 2004 Var det så enkelt ? Hvorfor har jeg ikke funnet den ? (; 0[Takk skal du ha, du har reddet dagen for meg. Det er nok noen håndgrep jeg må lære meg.; o} knut f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet August 8, 2004 Del Skrevet August 8, 2004 Gikk inn på http://www.google.com og skrev inn Wilhelm Bing Dreyer. Hyggelig å høre at jeg reddet dagen for noen. Astrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts