Gå til innhold
Arkivverket

[#23408] Olina Martinusdotter Moe i Amerika (1834?-1921) - frå Moe i Hjørundfjord??

Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg syner til tema #23397 om Oline Martinusdotter Moe i Amerika. Det kan sjå ut som ho høyrer til denne huslyden frå Moe i Hjørundfjord og fødd der 2.4.1834:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Bondalen Hjørendfjord Hjørendfjord Moe:Rasmus Martinuss. Husfader Gaardbruger og Selveier g 36 m HjørendfjordGuri Pedersd. hans Kone g 45 k HjørendfjordMartinus Rasmuss. deres Søn ug 13 m HjørendfjordRagnild Rasmusd. deres Datter ug 10 k HjørendfjordBerte Rasmusd. deres Datter ug 8 k HjørendfjordPernille Rasmusd. deres Datter ug 2 k HjørendfjordBrit Olsd. hans Moder Kaarenke e 60 k HjørendfjordBernt Rasmuss. hans Broder, logerende Frihandler g 33 m HjørendfjordOline Martinusd. hans Kone g 32 k Hjørendfjord~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Er det nokon som har tilgang til bygdebøker eller andre kjelder frå Hjørundfjord som kan fortelja meg kvar det vart av denne Oline Martinusdotter Moe? Utvandra ho til Amerika for der å verta attgift i 1869 med Thrond Throndson frå Sogn?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.