Gå til innhold
Arkivverket

[#23417] Fotografi av Andreas Larsen , Stavanger, 1873


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg har et bilde av denne for meg ukjente person. Det står følgende med sirlig håndskrift på baksiden:Andreas Larsen Bagerbrygen(?) Stavanger den 13/7 73, og nederst står det 'Davids Salme No. 32'.Fotograf E. Jensen, Hellandsgaden skal ha virket 1865-1874.Det er mulig at vedkommende er venn eller slektning til mine slektninger som dro til Stavanger:Karl Johan Tronstad (1864-1943) og ektefelle Josefine Catharina (1872-) eller deres barn, men de må jo være yngre enn den avbildede personen, som kan være i 20-40-årene (vanskelig å si..)Eventuelt kunne det også være en med tilknytning til min tipp-tipp-oldefar Peder Aanonsen Helland, f. Helland 1807, men han dro jo til Bergen, og jeg kjenner ingen søsken, bare hans foreldre Aanen Aanensen (1784-1859) og Karen Magdalene Absalonsdtr (1808-1885).Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.