Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23547] Hvordan søke slekt i Australia - New Zealand?

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Sitter det noen med kunnskaper om hvordan du kan finne slekt i Australia og New Zealand? Jeg trenger hjelp til å finne igjen min tipp tipp oldefars bror. Se: LenkeJeg har søkt i emigrant listene, men ikke funnet han. Kan noen hjelpe? På forhånd takk, Nina :-)

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Hva er kilden din for at han emigrerte?Og - dro han både til Aus og NZ?Når burde han ha reist?Har du sjekket skifter etter foreldrene?mange spørsmål.. men nå har jeg en kontakt på NZ, dersom du greier å finne skikkelige kilder for at han dro dit.Laila

Gjest Nina Krøger

Takk for alle innspill. Og så til Laila: En slektning har hørt at han emigrerte til Australia og/eller New Zealand. Men jeg sitter med en artikkel fra Jernbanen 1926, ved min tipp tipp oldefars begravelse så har hans bror kommet hjem etter 35 år i Kina og Australia. Og bror nr 3 oppholder seg i Japan (Otto). Dette er det jeg har av opplysninger.Jeg er takknemlig for all hjelp. Nina :-)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.