Gå til innhold
Arkivverket

[#23638] Kristine Hammersmark f. 1892 Kristiansand

Gjest Ruth-Marion Andersen
 Del

Recommended Posts

Foreldre Johannes Reinertsen Hammersmark og Cecilie Tørresen. Cecilie døde før 1900 og barna ble spredt - Vi finner ikke Kristine. Har vel byttet etternavn. Kan det ha vært Kristine Zakariassen i Arendal Ft 1900 ? Hennes grandtante Gunnild Johannesdtr var gift med baker Edvard Zakariassen f. Egersund som bodde i Arendal og han var død 1900 tror jeg. Takknemlig for tips. Ruth-Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Når ble Kristine født? For det finnes en Kristine Hammersm. i Aker i FT 1900:LenkeEr det forresten en slektsforbindelse til Thorkild Hammersmark i Kristiansand FT 1900?DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Dag T. Dette var glimrende. Det må være riktig ! Fødselsåret vi hadde var feil. Mine oldefar er Reinert Johannessen Hammersmark f. Sirdal i 1836 far til Johannes (far til Kristine) bror til min bestemor, Theodine Hammersmark. Reinerts foreldre er Johannes Reiersen Gya og Siri Tollevsdtr Hammersmark. Jeg vet ikke hvor Thorkild Hammersmark kommer inn. Antagelig i slekta. Jeg har en oversikt over Hammersmarksætta fra Sirdalen i Vest-Agder laget av T. Sandstøl. Hvis du er interessert i en kopi kan jeg sende den til deg. Er meget takknemlig for din hjelp. Mvh Ruth-Marion Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Moro hvis det var rett person. Hvis du kunne sjekke om Thorkild T. Hammersmark (f. Risør 1856) er med i nevnte slektsoversikt, så vil jeg så være interessert i å se nærmere på dette. Hammersmark er dog kun en inngift slekt i min egen (Ekeli fra Vinje, Telemark - Thorkilds datter Guldborg ble gift med en bror av min oldefar), men jeg synes det er interessant å se litt nærmere på linjene som gifter seg inn. Du kan ev. kontakte meg på e-post hoelseth@hotmail.comDag T. Hoelseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.