Gå til innhold
Arkivverket

[#23680] Digitalarkivet: Emigranter fra Oslo 1867-1930 - 42 dubletter og feil i Dag

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Det viser seg at i 42 poster er Dag lik 41. Disse har samme dato og er i serien 121753-121794. Samtidig ligger de samme personene også inne med dag 04, så de med Dag=41 kan vel fjernes? Jeg har bare sjekket 10 av dublettene, nemlig serien 121758-121767 som tilsvarer 124236-124245, men sistnevnte har noen flere utfylte felter (3 med Fag=Pige)En annen sak er at det i mange tilfeller er skrevet en O (bokstav) i Dag, i stedet for 0 (null). Det gjelder 1 'O3', 75 'O4', 85 'O5' og 2 'O9'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Hvis du leser dokumentasjonen (lenke i den lyseblå boksen over og under dataene) vil du lære at Emigranter fra Oslo 1867-1930 er en gammel database som holder på å bli skiftet ut av Emigranter over Kristiania 1871-1930. I dokumentasjonen vil du også finne systematiske nedtegnelser over mangler og dubletter i databasen. Feiltastinger som O istedenfor 0 vil ikke forekomme i den nye databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk for info. Jeg går jo ikke inn og leser dokumentasjonen hver gang jeg søker, og jeg husker dårlig. Så hvis man skrev f.eks. i overskriften '(utgår)' så hadde jeg vel ikke mast på dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.