Gå til innhold
Arkivverket

[#23746] Foreldre til Mads Pederson Osen, Kinn, S&F, f. 1750, d. 1792

Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Ifølge Askvoll Bygdebok, Folket II B, under garden Alden, s. 688, nr. 30:30) Mads Pederson Osen, i Kinn, f. 1750, d. 1792, 42 år, var gift 1770 m. Karen Sofie Zitzelau, Sauseund, f. 1728, d. 1790*** Eg finn ingen Mads Pederson f. 1750 i Kinn, men denne - Lenke - er nære.Er det nokon som kan veilede meg angåande denne Mads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Mads Pedersen Osen, Kinn født 1746 finner du greit i Family Search. Ta en titt på han. LenkeDet er vel ikke uvanlig at alderen kan avvike såpass.Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Jeg vil vel kanskje tippe at den Peter Jacobsen Osen som fikk ekteskapsløyve for å gifte seg med Malene Madsdatter i 1737 kan være foreldrene. Se lenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk Lars!Du har nok rett i ditt tips ang Mads og hans foreldre. Takk også for tips om databasen for ekteskapsløyve, denne hadde eg ikkje tenkt på i det heile.Når det gjelder Løcheland (Holmedal), er dette snakk om- Løkeland (no Laukland) i Askvoll?- Laukeland i Gaular?M.v.h. Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Gisle. Gårdsnavnene vet jeg ingenting om. Men trolig, ut i fra Norske Gårdsnavn, snakk om Laukeland i Dale, Ytre Holmedal. Men det må du sjekke nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.