Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23781] forfedre i kongsberg

Recommended Posts

Gjest Knut Fjogstad

Pkt. 1 - Her er Signe i FT 1900.[url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0604&kenr=016&bnr=0004&ln=01>LenkePkt. 2 - Ministralboken for fødte i 1910 er ikke kommet ut enda - må oppsøkes på stedet. Kanskje du finner barnet i de utgitte kirkebøkene - som konfirmert.

Gjest Marius Hellerud

Hei!Ikke for å være bedreviter, men min erfaring tilsier ikke at opplysningene om klokkerbok 7 (1901-1915) for Kongsberg skal leses slik som du Knut har gjort i innlegg 2.Jeg leser det slik at her er klokkerbok 7 som dekker alle de vanlige kirkelige hendelsene (døpte, viede, begravede etc.) i tidsrommet 1901-1915, UNNTATT for konfirmerte som den dekker kun fra 1902-1914.Ville i alle fall sjekket det ut for å være 100% sikker på at døpte i 1910 ikke er der.God kveld!Hilsen Marius

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke tro foreldrene sendte vekk et 13 år gammelt barn til et eller annet sted i Norge for alene å fullføre en graviditet og fødsel. Hva med noen andre i familien, besteforeldre f.eks.? Hva med Mjøndalen og farens foreldre?Ellers er stedet å begynne og lete Kongsberg. Har du sjekket kirkeboka der?

Gjest lise m. johansen

den mulige datteren til signe vokste opp hos en tante i sarpsborg.hva slags steder kan jeg oppsøke der for å finne ut om hun er født der eller ikke. Er rimelig fersk i slektsforskning som du sikkert forstår.Jeg er takknemlig for all hjelp.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.