Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23808] Anne Johanne Olsdtr f. 17.9.1849 i Førde

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Hun bor i Bergen i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61301&variabel=0&postnr=22714&fulle=true&spraak=n>LenkeHun giftet seg med Ole Andersen Tønjum f. 14.3.1842 i Lærdal. Det er kanskje han som bor på Voss i 1865:

Gjest Kari Larsen

Hjertelig takk både Rune og Carsten! Nå fant jeg slektskapet også! Anne Marie Rasmusdtr og Ole Andersen har nemlig flere barn (minst 9) født i Bergen fra 1851, så de må ha dradd dit etter at Anna Johanne ble født. Det forklarer jo hvorfor hun bor i Bergen. Jeg nedstammer fra broren Søren Andreas Olsen, f. 1853.Meget rask respons!

Gjest Kari Larsen

Hjertelig takk igjen for interessen dere har vist. I 1891 ser dere Herman Nicolai Olsen, som tydeligvis har vært mesén for min farfar (Einar Olsen). Farfars far - Søren Andreas Olsen, døde allerede i 1896, da farfar som eldstemann var 15 år, og han hadde 6 søsken. Likevel kunne farfar reise til Oslo og studere jus Lenke, takket være onkelen Herman Nicolay som også var blitt jurist. Jeg tror Herman bodde som enslig i Oslo resten av livet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.