Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23819] Trenger hjelp til oppslag i kirkebok for Kraakstad i Akershus

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Min tipptipp-oldefar Edvard Andresen skulle vært interesant å visst mer om. Har funnet hans familie i folketellingen 1865: LenkeHåper noen kan hjelpe meg å finne ut mer i kirkebok eller annet materiell...På forhånd takk for all info dere måtte komme med!

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Andreas Pedersen og Olia Hansdatter ble viet i Spydeberg 03.11.1846. Hun er her oppgitt til å være 26 år gammel og kom fra Næringsrud i Edsberg. Farens navn er ukjent (”Hans”). Han er husmannssønn fra Bøhren, 24 år gammel, far Peder Andersen. (Spydeberg Mini I 5)Jeg har ikke lett etter alle barn, men noen opplysninger får du her;Eldste barn jeg så var Inger Mathea født på Rødsbraaten i Kråkstad, 31.10.1847, døpt 21.11.1847. (Kråkstad Mini I 5).Eldste sønn i folketellingen, Hans Peter, er født 20.01.1850 på plass under Harestad, døpt 10.03.1850 – moren het Olia Hansdatter. Faren Andreas Pedersen står som snekker og husmann. (Kråkstad Mini I 6). Jens Martin er født 30.05.1851, døpt 27.07.1851.Olia Hansdatter døde 16.05.1859 på plass under Harestad i Kråkstad, begravet 24.05.1859, 38 ½ år gammel.Enkemann og husmann Andreas Pedersen, sønn av Peder Andersen, født i Spydeberg, 42 ½ år gammel, bosted Kraakstad Pl., viet 15.10.1862 i Kraakstad med piken Lovisa Eriksdatter, født i Kila, Sverige, 25 ¼ år gammel, datter av Erik Jonasson. (Kråkstad Mini I 7 ). Kila er det mange steder i Sverige som heter. Deres barn: Edvard, født 11.12.1863, døpt 24.01.1864.De bor stadig på Harestadeie når Hans Petter konfirmeres i 1865, 15 ¾ år gammel. Ved folketellingen 31.12.1865 har de tydeligvis flyttet.Her har du i alle fall en liten start.

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg vet at det skal finnes to barn til av Andreas Pedersen og denne Olia Hansdatter. Deres navn er; Anton S. (født 1853 i Kraakstad) og Martin J. (født 1857 i Kraakstad).Er det mulig å finne ut mer om disse to også?Finnes det etterkommere av disse søsknene til Edvard Andresen (født 1863)??? Det hadde vært gøy!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.