Gå til innhold
Arkivverket

[#23863] Hans Pedersen Bangsund f.ca. 1822 Nes eller Helgøy, Hedemark

Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Atter en Bangsund som jeg ikke klarer å plassere i Bangsund-anene. Hans ble g.m. Nille Pauline Andersdtr. f.ca.1815 Sortland eller Hadsel prgj., Nordland. Nille er oppgitt å være same på en folketelling. Re. FS: Der finner jeg flg. barn på foreldreparet Hans P. og Nille A.: 1.John Hansen f.1841 Vik i Sogn 2.Helene Hansdatter f.1844 Kongsmarken, Hadsel 3. Petrikka Hansdtr. f.1848 Hammerfest og 4. Mathilde Hansdtr. f.1861 Kongsmarken.Hans kaller seg Bangsund ved dåpen 1848 i Hammerfest og under FT-1875/1900. Jeg har funnet et mulig foreldrepar til Hans: Peder Johannesen og Birte Madsdatter f.ca.1783 Toten. Men er det noen som vet noe sikkert om Hans sine aner eller hvorfor han tok navnet Bangsund? Håper det er noen der ute som har strevd - mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.