Gå til innhold
Arkivverket

[#23887] Trøndelag/Hedemark ? : Martin Moseng, f. 1889, Hvem var han ?


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg skal prøve å sjekke litt rundt når Jon Rosten døde, det kan ta litt tid, men jeg har noen i kikkerten som jeg skal prøve å spørre, så får vi se hvordan det går.En av dem jeg har i kikkerten regner jeg med er opptatt med rypejakt nå, men jeg tror jeg skal treffe ham etterhvert.Jeg skal ta vare på disse innleggene, for det blir også taust av meg et par dager.Lykke til videre og god helg!mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk igjen, Reidar. Marie, dette var fint å få greie på. Selvsagt kan det jo være at han også var gift med Anne, men det er jo rart at det ikke er nevnt. Kan det stå feil i kirkeboka, slik at de Anne og Martin ikke var gift ? Det er et eller annet som ikke stemmer helt her.Det er jo kjempeflott hvis Martins niese kan hjelpe oss med å kaste lys over saken. Jeg venter i spenning.Ha ei riktig god helg.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk, Marie, for mailen du sendte meg. Da betrakter jeg gåten som løst. Takk også til Martins niese for oppklaringen.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Ja, dere skal selvsagt få vite resultatet, men har ikke lagt ut opplysninger p.g.a. at det inneholder mye om nålevende personer. Har fått forståelsen av at man skal være veldig forsiktig med det.Martin Moseng, f. 13.10.1889, d. 25.51963 var sønn av Mathias Olsen Moseng, f. 1843, Grue, Solør, d. 1919, og kona Olava Eriksdt. Moseng, f. 2.2. 1854, Brydalen, Tynset, d. 14.7.1923.Martin hadde seks søsken.Hvis det er noen som har interesse av å få en mer detaljert oversikt, kan de kontakte med privat - e-post: ibjoerna@frisurf.noBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.