Gå til innhold
Arkivverket

[#24004] Guldbrand Olsen født 1755 Åmot i Hedemark


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gulbrand Olsen født 1755 i Åmot i Hedemark ble gift med Marit Lassesdatter Skarperud (Hovde) født på Skarperud i Tretten.I 1793 flyttet de nordover og begynte nyrydding i Målselvdalen.Gulbrand ble døpt 2.7.1755 i Åmot av foreldre Ole Gulbrandsen og Marit Haagensdatter.Kjenner noen til foreldrene hans: Gulbrand og Marit - gift 8.11.1748 i Åmot?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggsopplysninger: I en aneliste funnet på internett benyttes navnene Gulbrand Olsen Kneppen og Ole Gulbrandsen Bollestad om ovennevnte far og sønn.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Grethe - jeg har vært innom samme person selv, men er fortsatt usikker på om dette er den riktige Marit Haagensdatter.Jeg var litt for kjapp med å opplyse at jeg hadde funnet Kneppen og Bollestad i en aneliste på internett. Det korrekte er at jeg har fått opplysningene privat av en som forsker på de samme personene.Ved nærmere ettersyn viser det seg at Gulbrand Olsen ble født på Bolstad i Åmot i 1755. Foreldrene bodde da på Bolstad - Bollestad kan derfor være feilskrift for Bolstad.Finnes det noen som kan gi meg en ledetråd til forfedrene til Ole Gulbrandsen og Marit Haagensdatter?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.