Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#24236] Peder Olsen f.1810 i Aker? - hvordan finne ham?

Recommended Posts

Gjest Rune Bjerke

Du finner forresten kontaktopplysninger og lenke til Buskerud Slektshistorielag her på Digitalarkivet Lenke Det går jo an å sjekke om noen har kilder som kan hjelpe deg videre. Jeg tenker f.eks. på innflytting eller begravelse.Rune

• 3 uker senere...
Gjest Egil Sundelius

Hei Cathrine, noe utenfor din debatt, men: finner i Asker 'boka' en / ei Marthe Olsdatter f 1798, g. 1. gang med 'Peder Olsen Gunnerud' i Røyken, d. 1824, 2. gang gift med lensmann Wilhelm Gabrielsen, Gunnerud, Røyken..... noe for deg? hilsen Egil.

Gjest Cathrine Magne

Hei Egil.Såvidt jeg vet er mine aners første møte med Gunnerud gård i Røyken en gang mellom 1854-1869 - og det gjelder en helt annen gren av familien enn den som ble diskutert her i innlegget. Dessuten dør jo denne 'Peder Olsen Gunnerud' i 1824, mens 'min' Peder Olsen gifter seg i Hurum i 1840.Min tilknytning til Gunnerud gård er denne: Johan Larsen og Maren Thorine Nilsdatter (begge født og gift i Asker), har mellom 1854 (vielse i Asker) og 1869 (barn døpt i Røyken) flyttet til Gunnerud gård (se også introduksjon på tema: Lenke).Har enda ikke undersøkt hvor lenge de bodde der, eller hvor mange barn de fikk. En gammel grandtante fortalte at et av barna ble prest/biskop, og at Oslo-gaten 'Biskop Guneriusvei' er oppkalt etter dette barnet - men, jeg har ikke sjekket denne historien!:-) Cathrine

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.