Gå til innhold
Arkivverket

[#24245] Jøns Jønsson Ekstrøm

Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Han var min oldefar, født i Skåne i 1858. Kom til Hamar i 1892/93. Ble gift og fikk 4 barn med Ingeborg Hansdatter født 1860. Etter utsagn fra min avdøde mor og flere av hennes søsken forsvant Jøns fra sin familie en gang mellom 1910 og 1924. Han er ikke funnet i utflytterlister, ei heller i dødsfallsprotokoller for Hamar og nærliggende kommuner. Hans kone er benevnt som enke i 1924 uten at han er funnet død på Hamar. Han er oppført som far i 1918 da to av hans barn blir gift. Ifølge personalet på Statsarkivet på Hamar behøvde ikke det å bety at han var tilstede. Det er også noen i familien som sa han var blitt utvist. Jeg har veldig lyst til å finne ut hvor han reiste og evt. døde. Det kan jo tenkes han reiste tilbake til Sverige. Jeg har også sett i emigrantlistene uten å finne ham der. Hvor kan jeg lete for å evt finne ham i Norge? Takk for hjelpenMarit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.