Gå til innhold
Arkivverket

[#24301] Ønsker hjelp om Johan Olaf Johansen født 27.10.1871

Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Har mottatt en nyttig opplysning fra Berit Knutsen, der hun innformerer om at min bestemor hadde en eldre 'helbror'Olava Otterdatter og Johan Ellingsen fikk et guttebarn, Johan Olaf Johansen født 27.10.1871 døpt 16.06.1872 i Trefoldighetskirken i Kristiania.Dette gjør meg meget nysgjerrig,Hvor ble denne gutten av, døde han?Da min bestemor blir født den 27/5 1873 døpt i V.Aker Julie Elise, mener jeg å huske at det står at Olava har et barn tidliger (Inga Marie) Johan har ikke barn.Har jeg sett feil?Er det mulig at noen kunne sjekke dette for meg?Johan Olaf er ikke nevnt da Olava får en datter i Nes på Romeriket i 1876Johan Olaf kan være 'bortsatt', Olavas første barn Inga Marie ble 'bortsatt'Inga Marie finner vi i folketellingan i 1875Vi finner også en Johan Olaf i F.T. i 1875 Ullensaker Solstuen 273b HusmandspladsOle Kristiansen Skomager 1803 SverrigeAnne Eriksdatter Hans kone g Husmoder 1803 Ullensakers Præstegj. Hovind SognMathea Johansen f Olsdatter Logerende g 1840Klare Josefine Betsy Johansen Mathea Johansens datter 1864 Østre Aker RodeløkkenAntonette Mathilde Johansen Mathea Johansens datter 1868 Kristiania Gamle AkerLaura Henriette Arnesen Hendes pleiebarn Forsørges for Kristiania fattigkasses regning 1875 Kristiania OsloKarl Johansen Tilreisende Matheas mand g Murersvend 1841 KristianiaJohan Olaf Johansen Tilreisende Deres sønn 1870 KristianiaDette er selvsagt ikke samme Johan Olaf som min Johan Olaf, men det er litt påfallende at de er gjevngamle og begge er født OsloHåper at noen har noen tillegsopplysninger vedrørende ovennevntePå forhånd takk Hilsen Trond Strandhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.