Gå til innhold
Arkivverket

[#24338] Kan noen hjelpe oss ? Ukjent slekt fra Fredrikstad.


Gjest Odd Jan Skriubakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Jan Skriubakken

Ole Sigvart Pedersen var gift med Alette Mathea Endresdtr. - han født i Våler (1848), ho i Spydeberg (1850). I 1885 bor de på Isegran i Fredrikstad. De har da døtrene Emma Kristine, Anna Olava og Karen Ottilie.Anna Olava er bestemor til kona mi, noe særlig mer vet vi ikke. Alt er derfor av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg har gjort noen funn i FamilySearch (en base som kan inneholde feil, og som alltid må sjekkes mot orignalkilder) og i folketellingen 1865 (RHD):OLE SIGVART PEDERSEN, DØPT 17. SEPTEMBER 1848, VAALER, ØSTFOLD [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100227185578&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkePeder Olsen og Elen Sofie Syversdatter, gift 1848 i Våler; LenkeI 1865 bor Peder og Elen Sofie på ”Foukohytten” i Våler (RHD) LenkeALETHE MATHEA ENDRESDATTER, DØPT 1850, SPYDEBERG, ØSTFOLD LenkeEndre Aslaksen er iflg. FS født i 1810 i Skiptvet og gifter seg 1836 i Skiptvet med Kristine Kristoffersdatter LenkeI 1865 bor Endre Aslaksen og Kristine Kristoffersdatter i Rygge (RHD) Lenke, og datteren Alette er tjenestepike på gården Urstad nordre i Rygge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er flere funn i FamilySearch og folketellingen 1801:Endre Aslaksen, født 1810, sønn av Aslak Andersen og Gunhild Endresdatter [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100219200786&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeAslak Andersen, Skiptvet, 1801 LenkeKristine Kristoffersdatter er døpt 1817 i Skiptvet, datter av Kristoffer Larsen og Marte Gundersdatter LenkeDette kan være Kristoffer Larsen, Skiptvet, 1801 Lenke------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Peder Olsen er født 5. oktober, døpt 25. oktober 1818, Svinndal, Våler, sønn av Ole Halvorsen og Helene Mikkelsdatter Lenke og LenkeFinner en Ole Halvorsen, 18 år, Svendal anneks, Våler, 1801, som er tjenestedreng på gården Sukke Søndre Lenke Finner en Elen Sofie Syversdatter født 1827, Svinndal, Våler, datter av Syver Bernhardsen Falk og Siri Andersdatter Lenke Finner også en Elen Sofie Sivertsdatter, født 1827, Våler Lenke. Heller nok mest til den første…Finner en Syver Bernhardsen i Tune, 1801, men er ikke sikker på om dette er faren til den første Elen Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

ER IKKE DETTE DET SAMME DERE ETTERSPØR I INNLEGG 24337?? Jeg oppdaget det etter at jeg hadde forsøkt å nøste meg bakover i slekta til både Ole Sigvart og Alette Endresdatter...Jeg burde jo ha sjekket dette før jeg startet, så det er vel jeg som er uoppmerksom.Grethe Flood

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

Beklager,Grete Flood. Men takk skal du ha. Jeg glemte stedangivelse i det første innlegget. Jeg reflekterte ikke over at to like innlegg kunne føre til det som nå har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Helt i orden, Odd! Det var moro mens det sto på og så kan du jo se om det jeg har funnet stemmer overens med som er kommet fram i det forrige innlegget om samme tema...Ha en fortsatt hyggelig kveld i Sarpsborg!Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.