Gå til innhold
Arkivverket

[#24588] Hans Sivertsen og Beret Kristine Jensdtr f ca 1800 Gudbrandsdalen

Gjest Hans-Petter Falao
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jeg arbeider med Bronnoy Bygdebok og ser Jensine Marie f. 1834 Traelnes Bronnoy. Ja, hun er tjener paa Aavig Vaagan 1865 - Jeg ser hun g. 1897 Vaagan med Johan Andreas Bendiksen (hun er da pike) Familien (Hans Siversen, Berit Kirstine Jensdtr., Sivert og Jensine Marie UT til Alstahaug 1834 fra Bronnoy. Det er alt jeg har og var heldig aa aapne dette!! Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei, har sjekket kirkebøker for Fron, ingen Hans Sivertsen født der hverken 1800 eller 1803 - ikke utflyttet heller. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rudiløkken

I innlegg 22 er det nevnt bygdebøker for Lesja, og hva som står der.Det står at Hans Syverson og Marit Jakobsdt. giftet seg i 1828 (4.7.) og at Hans døde 1868 og Marit 1862. Hans fikk skjøte på garden i 1810, de fikk barna Eli og Syver i 1929. Syver døde 1 dag gammel.Eli reiste til USA i 1872. I kirkeboka står det om vielsen at Hans er ungkarl og 30 år, mens Marit er 16 år og enke? Forlovere er Knud Endstad og Syver Hendriksen Qvam. I følge bygdaboka overtar nye folk garden ca 1843, men de fikk ikke skjøte før i 1853.Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.