Gå til innhold
Arkivverket

[#24589] kan noen finne slekt i stavern for meg?


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Kjære Kikki! Jeg er redd du kommer til å bli ganske forvirret med hensyn til de lenker vi har lagt inn fra digitalarkivert. Der holder de sikkert på å justere, for de lenkene vi har lagt inn fungerer ikke . Du må selv lete rundt etter navnene. Ved klikking på lenken før, kom vi rett på det riktige navnet. Nå kommer det samme bildet om igjen. Håper dette ordner seg. Sikkert begynnervansker.( Ser av arkivforum, at flere har hatt trøbbel med å få det til å virke.) Hilsen Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikki brill

Hei Gunn!Beklager - tempo er høyt i dag, så derfor ingen svar ennå. Jeg skal gå igjennom alt dere har lagt inn så snart ungene sover. dette ser spennende ut, og alle nye systemer har barnesykdommer, det ordner seg til slutt. skriver til deg så snart jeg kan. hilsen Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

God morgen, Kikki! Tenk i dag virket lenkene vi har sendt deg. Flott hvis det varer, da blir kan hende et bedre søkesystem enn før. I dag har jeg begynt søket etter Karen Petreas første mann, Andreas Hansen. Søkte først i Brunlanes. Her finner jeg en bra kandidat som passer i alder med Karen. Her er lenken håper jeg. Lenke Jeg fant også en i Tjølling , nabokom. til Larvik, og en i Larvik med fornavn Anders , det kan godt være at navnet er forandret i folketellingen. I Telemark var det også en i passende alder. Ikke lett å finne han andre steder enn F. S. når han nok er født etter 1801 og død før 1865 folketellingene. Da er det bare å finne den 'rette' før du sjekker i kirkebøkene. Også denne Andreas på lenken er døpt i Stavern, og det er da ikke sikkert vi vil finne han i Bygdebøker. Ha en god dag. Hilsen fra Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Mens jeg er i gang, prøvde jeg å finne flere opplysninger Andreas Hansens foreldre. Fant dem gift her. Lenke Det samme paret her flere barn listet opp på F.S: Hans Christian Jørgen Hansen, f. 5 nov, døpt, 9 feb.1816, Johan Peter Hansen, døpt, 11 nov 1818, Hans Jacob Hansen døpt 1. des 1822. Her finnes opplysninger om filmnr. Dåp Stavern kirke. Har også prøvd å finne Hans Pedersen og Inger maria Jacobsdatters opphav. Her er flere muligheter som du kan se etter senere. I Tjølling, på Østre Halsen og i Tanum sokn, Brunlanes, Pluss i Larvik. ( På Ø. Halsen og i Tanum har jeg mange av mine aner) Du skal se vi finner flere fellesaner når vi leter etter disse. Ny hilsen fra Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.