Gå til innhold
Arkivverket

[#24601] Edvardus Kamp, død 1716


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Er det noen som kjenner til Edvardus Nielsen Kamp, som ble begravet 18.04.1716?Kom over han da jeg lette etter et skifte, og ble nysgjerrig på hva som menes med merknaden: 'død; begravet 18.04.1716; ugift; kom 1716 fra Christiania for fiendtlig Jnvassion'Noen som vet hva dette kan bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Det annonserte sammenhengen, var at svenskene invaderte Norge ved påsketider 1716 og inntok Christiania omkring helt i begynnelsen av april. E Kamp har altså flyktet fra den fremrykkende svenske hæren og avgått ved døden under eller umiddelbart etter flukten til Strømsø. Ved å sjekke Christianiakildene på min webside, http://www.vigerust.net under Oslos historie, ser dere at det bor en familie Kamp i byen helt fra 2. del av 1600-tallet, og fortsatt 1716.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Linken åpner hos meg et skifte etter Edvardus Kamp, skiftet skjedde i Bragernes og sluttet 23.09.1717.Hmm, ser at jeg får opp riktig skifte så lenge jeg fortsatt bruker Opera-leseren. Men når jeg åpner adressen i IExplorer får jeg feil (slik som du). Vet ikke om det er Opera som ikke fungerer under det nye systemet eller om det er en feil i selve systemet.Uansett, prøver ny link: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.